Tehva: viime mängukorralduse uuele tasemele (7)
Nõmme Kalju presidendi Kuno Tehva sõnul on klubi sel aastal tõsiselt panustamas mängukorraldusele ning publiku tribüünidele toomisele - seda nii Hiiu staadionil kui ka Kadriorus.
Turunduslikus mõttes on Kalju jaoks Premium liiga hooaeg alanud imeliselt - varakevadisteks mängudeks tagasi Hiiu mändide alla kolinud Kalju on mängudes Flora ja Levadiaga kirja saanud neljakohalised publikuarvud, mistõttu moodustab viie liigavooru järel Kalju kolme kodumängu publik kogu liiga omast üle poole (!!!).
"Ütlesime enne hooaega välja, et viimased kaks aastat oli klubisiseselt ressurss suunatud noortetööle," sõnas Tehva Soccernet.ee-le. "Spordiklubide suurim probleem on inimressurss ning peame oma aega jagama. Avasime Kalju Mängude Maja ja kuna laste osas oleme kõik asjad käima saanud, siis võib öelda, et see etapp on läbitud."
"Uue peasponsori Optibeti tulekuga oleme selleks aastaks oma tähelepanu suunanud esindusmeeskonnale ja esinduse mängude turundamisele, mille üks osa on kindlasti ka noored ja lapsed."
Lastele oma tribüün
Tehva sõnul moodustavad jalgpallimängu publikust suure osa pered, mistõttu on Kalju lastele tegevuse pakkumisega palju vaeva näinud. "Mängudel on meil olnud laste ala, kus on mängude maja inimesed, batuudid ja sellised asjad. Lapsed ei püsi ju paigal, nii saavad vanemad rahulikult mängu vaadata."
Kadrioru staadionil on Kalju plaanid laste osas veel suurejoonelisemad. "Kadriorus teeme laste ala veel suuremaks. Eraldi on plaanis laste tribüün, kus pakutakse tasuta maiustusi ja õpetatakse fänlust. Panustame palju peredele ja lastele, nii oma sisemisele kui ka välisele kogukonnale."
"Kalju noortesüsteemis mängib umbes 600 last. Lihtne matemaatika ütleb, et nende taga on umbes 1200 ema-isa, pluss veel õed-vennad ja vanavanemad. Kui suudame neile traditsiooni sisse harjutada, et iga kahe nädala tagant oma klubi toetamas käia, on see kogu jalgpallile kasulik. Rõhutame ka oma klubi lastevanematele, et nende lapsed on ju tulevased Premium liiga mängijad - hea oleks ju vaadata, kuidas nemad mitmetuhandelise publiku ees mängivad. Kui nad praegu ise tribüünidele tulevad, teeb see head kogu jalgpallile."
"Usun, et kui teised klubid ka puid alla panevad, siis suudame 3-5 aasta jooksul sellele lähedale jõuda," lisas Tehva.
Publiku toob staadionile töö
Kuigi Kalju hooaja keskmise publikuarvu rekord pärineb 2011. aastast, kui palliti Hiiul, ei nõustu Tehva väitega, et Hiiule on inimesi lihtsam kohale tuua. "Ma ei ütleks, et lihtsam - inimene, kes ei tea, kui palju selleks vaeva on nähtud, võibki öelda, et näe, teeme Hiiul väravad lahti ja inimesed tulevad iseenesest."
"Enne mängu Floraga saatsime Nõmme elanikele otsepostitusega pileteid, enne Levadia-mängu aga käisime läbi kõik Nõmme piirkonna koolid, kus kinkisime lastele pileteid. Kardina taga käib tõsine töö ning plaan on olemas, kuidas ka Kadriorgu inimesi tuua. Olen enam kui kindel, et saame ka Nõmme inimesed Kadriorgu ning nendele lisaks ka Kadrioru kohalikke inimesi."
"Kui klubi personal ja mängijad käisid Nõmme koolides pileteid jagamas, võeti nad vastu suurte aplausidega. See näitab, et lapsed teavad, misasi see Nõmme Kalju on, tagasiside oli ülimalt positiivne ning see annab ka meile innustust juurde. Küsimus ongi lõpuks selles, kui tähtsaks lastevanemad jalgpalli peavad - laps võib ju tahta mängule tulla, aga kui vanemad vedu ei võta, pole sellest väga kasu."
Hiiu kodusem, aga puuduseid liiga palju
Kuigi mänguatmosfäär on Kalju presidendi sõnul Hiiu staadionil võrreldamatu, on Hiiul mängukorralduslikult ja ka sportlikus mõttes liiga palju puudusi, et seal aasta läbi mängida. "Ühelt poolt on Hiiu jube kodune ja Nõmmel, aga kui mängida tipptulemuse peale, siis ükskõik kui hea see kunstmuru ei ole, siis suvel peame murul mängima."
"Kui keegi võtaks välja meie tulemused Hiiul ja võrdleks neid Kadrioruga, siis olen üsna kindel, et me oleme Kadriorus paremini mänginud. Fännide pool on küll Hiiu kasuks, aga mängukorralduslikult on seal palju puuduseid, mida saame Kadriorus vältida - alates parkimisest kuni selleni, et inimeste mahutamiseks oleks meil Hiiule vaja vähemalt kahte otsatribüüni. Praegu seisid ju sajad inimesed väljaku kõrval püsti, see ka päris normaalne ei ole."
Tehva kinnitusel on Kadriorus ka palju rohkem võimalusi muude projektide jaoks. "Näiteks panustame Kadriorus ka sponsorite ja partnerite VIP-alale, mis hakkab kandma nime Optibet Lounge. See on analoog A. Le Coq Arenal olevale Triobet Lounge'ile, kus on toitlustus ja joogid ning sinna pääsevad kutsetega inimesed. Kulutame ressurssi sellistesse kohtadesse, mis on näiteks Inglismaal või Saksamaal tavalised, kuid mida pole meil veel tehtud. Üritame üldise mängukorraldusliku kvaliteedi tõsta uuele tasemele."
Korralduslikus mõttes on Kadrioru staadioni lagi Hiiu omast kõrgemal - hea näitena tõi Tehva välja eelmisel suvel toimunud Meistrite liiga mängu HJK-ga. "Kui vaatame seda atmosfääri, mis oli Kadriorus mängus HJK-ga, siis sellist asja Hiiul lihtsalt ei juhtu. See oli midagi erilist, ma arvan, et Eesti klubijalgpallis pole mitte kunagi midagi sellist olnud. Kui võtame selle mõõdupuuks, siis lõpuks võiks ka kodune liiga sellise õhkkonnaga mänge näha."
Getter Jaani asemel peab rõhk olema jalgpallil
Kas Kaljul on sel aastal plaanis ka selliseid suurüritusi, nagu paar aastat tagasi koos mänguga toimunud Getter Jaani kontsert? "Suvel on meil plaanis jalgpallifestival, kuhu võib-olla võtame esinema ka mõne aktuaalse laivbändi. See ei tohiks aga olla ürituse keskpunktis - aktsent peab olema ikkagi mängul, esineja on lisaväärtuseks. Inimesed peavad aru saama, et vaatama tullakse ikka jalgpalli."
"Getter Jaani üritus aga tõesti õnnestus - oli õige artist, kes oli tollal parajasti päevakorras. Publikuks oli siis noored lapsed, ütleme alates seitsmeaastastest. Eelmise aasta publikulangust võib aga osalt seletada ka sellega, et kõik meie suurüritused toimusid halva ilmaga. Kõik nendest. Teiseks oli ka kalender ebasoodne - suured mängud olid enamasti nädala sees, näiteks teisipäeva õhtul kell seitse. Väga raske on sellisel päeval publikut staadionile saada, kui ka ilm kehv on."
Oma jälje jättis Tehva arvates ka Oliver Konsa skandaal. "See oli kindlasti negatiivne faktor, mis meid veel aasta vältel jälitas. Emotsionaalselt ei mõjunud see kellelegi hästi."
"Sel aastal on aga kalender parem, saame Sportland Arena asemel alustada kodus Hiiul ja ka ilm on meid soosinud. Hooaeg on väga vingelt alanud ja mina usun esmamuljesse - kui hooaeg kehvasti algaks, inimesed staadionile ei tuleks, siis paneks see pitseri kogu aastale," sõnas Tehva.
Kahe nädala pärast ootab Kaljut ees kodumäng Tallinna Kaleviga ning klubi loodab, et hoolimata sellest, et tegu ei ole "suure" vastasega, leiab publik ikkagi tee Hiiule. "Loodame, et varsti pole enam asi vastases, vaid meie tehtavas töös. Muidugi on palju kinni ilmas. Praegune infrastruktuur on suhteliselt halvas seisus - tribüünide ei kaitse eriti publikut tuule ja vihma eest," lisas Tehva.
Kalju kasvatab uusi fänne
2011. aastal, mis oli seni Kalju jaoks publikuarvude mõttes edukaim, saadi keskmiseks publikuarvuks 515 ning koguarvuks 9275. Sel aastal on sihiks seatud 10 000 pealtvaatajat, senise kolme mänguga on koos juba võimas 2945. "See on väga julge number, aga ma arvan, et see pole võimatu. See oleks selline tähis, mille suunas liikuda ja klubisiseselt tahame seda eelmist rekordit ikka lüüa."
Tehva peab oluliseks aga seda, et pealtvaataja ei oleks staadionil ainult ühe korra. "Tahame tuua publikut nii, et nad jääksid jalgpalli juurde. Anname igale sihtgrupile põhjuse, miks tulla ja pakume neile lisaks jalgpallile Euroopa tasemele vastavat teenindust."
Noortele rõhumise juures loodetakse aga üles kasvatada ka täiesti uus põlvkond vutifänne. "Tahame kasvatada Kaljule täiesti uue publiku. Praegu ju teame, millised inimesed meie mängudel käivad, aga kui lapsed koos klubiga üles kasvavad, saame 10-15 aasta perspektiivis rääkida juba traditsioonidest. Kõik tuleb rutiinse tööga."
"Kuigi meie juured on Nõmmel ja nendele jääme truuks, oleme praegu sees juba kõikides linnaosades. Lisaks on meile tekkinud juba ka rahvusvaheline mõõde - tänu välismängijatele ostetakse meie särke näiteks Brasiilias, Portugalis ja Itaalias. Miks mitte julgeda funktsioneerida Euroopa klubina."
tribüün varustatud tugitoolidega(rahva VIP)?
Pole ju sõda ohvrideta.
Näidis. Kadrioru staadion.
Oli suur rekonstruutsion ja ohvriks langes mitu 20-meetrilised
puud...Nothing impossible!
Tehva aprillinaljad on head! ;)