Katari viimase hetke kannapööre: õllekraanid keeratakse ikkagi kinni! (1)
Kolm päeva enne MM-finaalturniiri esimest kohtumist leidis võõrustaja Katar, et õllerindel on olukord liiga liberaalne. Vastupidiselt varem lubatule kavatsetakse staadionitel õllemüük täielikult keelata.
Õlletootja Budweiser on FIFA üks suursponsoreid, kes on maksnud kõva raha, et end MM-iga seostada. Käive staadionitel on pigem vähetähtis, vaid peamine on nähtavus ja enda brändi seostamine maailma kõige suurema ja populaarsema spordivõistlusega. Oli teada, et islamiusulises Kataris on see keerulisem kui mujal, aga viimase hetke muudatused on asjaosaliste jaoks ootamatud.
"FIFA on šokeeritud ja läbirääkimised kandusid öötundidesse," kirjutab Suurbritannia ajaleht The Times. "FIFA nõustus sel nädalal juba ühe järeleandmisega, kui Katar leidis, et Budweiseri müügitelgid asuvad staadionite juures liiga nähtavatel kohtadel ja nõudis nende varjatumatesse paikadesse nihutamist. On väga ebatavaline, et suursponsoriga sõlmitud kokkulepet muudetakse nii vähe enne ürituse algust.
Aga paistab, et korraldajaid see ei rahulda ja nõutakse karmimat piirangut. Juba mõnda aega on näha, et Katar omab FIFA suhtes jõuõlga. Näiteks kolm kuud tagasi avaldasid nad soovi alustada turniiriga päeva võrra varem, et avapäev kuuluks tähelepanu ennekõike korraldajamaale," kirjutab ajaleht.
Neljapäeva õhtul jäid korraldajad ja FIFA vaikima. Reede hommikul pudenes neilt "ei kommenteeri", aga ei midagi enamat. The Timesi hinnangul on üpris kindel, et Katari soovitud õllemüügikeeld staadionite ümber kehtestatakse. "FIFA jaoks tähendaks see Budweiseriga sõlmitud lepingu rikkumist," märgib ajaleht.
Mitmed vaatlejad on osutanud, et küsimus, kas pealtvaatajad saavad staadionil õlut osta või mitte, pole tegelikult üldse tähtis. Kuiv seadus kehtib jalgpallimängudel ka mitmes Euroopa riigis. Probleem on lubadustest mitte kinnipidamine ja viimase hetke kannapöörded olukorras, kus MM-finaalturniiri korraldusõigus saadi juba 12 aastat tagasi.
Kui staadionitel ja nende perimeetris õllemüük keelatakse, jääb siiski alles üks võimalus Kataris MM-kohtumist jälgida ja samal ajal kraadiga jooki tarbida. Selleks tuleb osta mõneks mänguks VIP-boks, mille hinnad algavad 22 000 eurost.
Korraldajate lubaduste põhjal on Dohas võimalik MMi ajal õlut osta ka ametlikus fännipargis õhtusel kellaajal. Lisaks ka vastavat litsentsi omavate hotellide baarides, mis ongi muidu ainsad asutused, mis Kataris alkoholi serveerivad.