A. LE COQ PREMIUM LIIGA
MEESTE KOONDIS
NAISTE KOONDIS
EESTLASED VÕÕRSIL
SOCCERNET
Internetilehekülg Sportingintelligence.com avaldas statistika klubide särkide müügi kohta, mille kohaselt on maailma populaarseimad klubid Madridi Real ja Manchester United.
Analüütiku Dr Peter Rohlmanni ja tema juhitud meeskonna poolt kokku pandnud arvud põhinevad viimasel viiel hooajal ja selles perioodis müüsid kõige rohkem särke Madridi Real ja Manchester United, kelle ametlikke särke osteti aastas keskmiselt 1,4 miljonit.
See on umbes veerand miljonit rohkem, kui suutis aastas maha müüa kaks korda Meistrite liiga võitnud ja mitmes poolfinaalis mänginud Barcelona.
Lisaks mahuvad esikümnesse ka Chelsea, Müncheni Bayern, Liverpool, Arsenal, Juventus, Milano Inter ja Milan.
Eriti märkimisväärne on Chelsea tõus, sest see näitab, et Roman Abramovich võib suure tõenäosusega lähiajal isikliku raha kulutamise lõpetada, sest Chelseast on saamas jalgpalli üks suurimaid globaalseid brände.
Ühtlasi lükkab antud raport ümber väited nagu paremate klubide särke ostetakse ligi 10 miljonit aastas. Kui see on tõsi, siis on valdav enamus turuosast hoopis musta turu käes, kes toodab mitte-ametlikke ja järeletehtud tooteid ning klubi sellest otsest kasu ei saa.
Nike lüpsab Arsenali?
Väga veidrast situatsioonist leiab end Londoni Arsenal, kes on särkide müügi poolest 7. kohal ning müüb enam kui kaks korda rohkem särke kui Milan, kuid Nike'ilt teenitakse nii vähe raha, et ei mahuta isegi vormitootjalt saadava summa poolest esikümnesse.
Sellele peaks aga lahendus saabuma järgmisel suvel, sest leping Nike'iga lõppeb selle hooajaga. Spekulatsioonide kohaselt valmistab hooajal 2013/2014 Arsenali särke Adidas, kes otsib endale pärast Liverpoolist lahti ütlemist Premier League'is uut meeskonda.
Suurimate teenijate tabelisse mahub nende asemel hoopis Manchester City, kes sõlmis eelmise hooaja lõpus diili Nike'iga, kes toodab varustust ka linnarivaalile Manchester Unitedile.
Särgimüügi esikümnesse mahtunud tiimidest oli 2011/2012 hooajal särkide valmistajaks viiel Adidas ja viiel Nike. Praeguseks on Liverpool sõminud lepingu jalgpallimaastikul üsna vähetuntud brändiga Warrior.
Kahe brändi domineerimine jalgpallis on üsna selge: Adidas omab 38% ja Nike 36% jalgpallikaupade turuosast. Kusjuures Nike'i kontrolli all on ka Umbro, kellele kuulub jalgpalliturust 4%.
Aasta eskmine ametlikke särkide müük vahemikus 2007-2012 :
1.-2. Manchester United (Nike) - 1,4 miljonit
1.-2. Madridi Real (Adidas) - 1,4 miljonit
3. Barcelona (Nike) - 1,15 miljonit
4. Chelsea (Adidas) - 910 000
5. Müncheni Bayern (Adidas) - 880 000
6. Liverpool (Adidas) - 810 000
7. Arsenal (Nike) - 800 000
8. Juventus (Nike) - 480 000
9. Milano Inter (Nike) - 425 000
10. Milan (Adidas) - 350 000
Lisaks: Manchester City keskmine on viimasel viiel aastal 175 000, kuid viimasel hooajal müüdi keskmisest kõvasti rohkem särke. Ligilähedale esikümne tiimidele suudavad särke müüa ka Dortmundi Borussia, PSG ja Marseille, kes eelmisel hooajal 250 000 piiri ületasid.
Vormitootjalt teenitavad summad ja lepingu pikkus:
1. Madridi Real (adidas) - 38 miljonit eurot (2020)
2. Barcelona (Nike) - 33 miljonit eurot (2018)
3. Manchester United (Nike) - 31,5 miljonit eurot (2015)
4. Liverpool (warrior) - 31 miljonit eurot (2015)
5. Chelsea (adidas) - 24,8 miljonit eurot (2018)
6. Müncheni Bayern (adidas) - 20 miljonit eurot (2020)
7. Milano Inter (Nike) - 18,1 miljonit eurot (2019)
8. Milan (adidas) - 14,9 miljonit eurot (2019)
9. Manchester City (Nike) - 14,88 miljonit eurot (2019)
10. Juventus (Nike) - 13,1 miljonit eurot (2016)
Märkus: Antud summad pole reeglina lõplikud ning tihti saadakse ka boonuseid vastavalt müügituludele. See ei kajasta ka ainult särgimüügist teenitavaid tulusid, vaid muud jalgpallivarustust (logoga pallid jne).
Soccernet.ee taskuhääling "Pikk ette (ja ise järele)" nii helis kui ka pildis!
Soccernet.ee pikemad intervjuud, reportaažid, persoonilood, arvamused ...
Soccernet.ee selle nädala otseülekanded:
Loe Soccernet.ee kokkuvõtteid Premium liiga hooajast 2024!
Loe Soccernet.ee värskemaid eksklusiivlugusid:
Soccernet.ee heidab koostöös RefPaliga pilgu kohtunikemaailma. Mis on õige, mis on vale ja miks?