A. LE COQ PREMIUM LIIGA
MEESTE KOONDIS
NAISTE KOONDIS
EESTLASED VÕÕRSIL
SOCCERNET
Ei teagi, kas sel EM-il on Cristiano Ronaldoga seoses räägitud rohkem jalgpallist või saagast ühe teatud miljardifirma toodetava joogi osas. Ronaldo mõte oli üllas, aga vaevalt ta selliste tagajärgedega tegu planeeris.
Ronaldo on ilmselt üks maailma tervislikumaid inimesi või siis vähemalt jalgpallureid. Kuuldavasti kuulub härra päevaplaani mitu treeningut, kuus toidukorda ja viis uinakut. Ka tema pole perfektne ja on tunnistanud, et vahepeal sööb ta pojaga pitsat, aga seda ikka pigem harva. Seega pole üllatus, et ta eelistab Coca-Colale vett. Ometi tekitas Ronaldo käitumine pressikonverentsil, kus ta kaks Coca-Cola pudelit laualt eemaldas, tormi veeklaasis. Panite tähele? Just nimelt VEEklaasis.
Ajastul, kus sellised sündmused jõuavad minutitega sotsiaalmeediasse, ei kulunud kaua, kuni tegudel olid ka reaalsed tagajärjed. The Guardiani sõnul kukkus Coca-Cola aktsia otseselt Ronaldo tembu tagajärjel 1,6 protsenti ehk kogu firma väärtus langes neli miljardit. Ühe ööga.
Ronaldole on järgnenud mitmed jalgpallurid, kes pressikonverentsidel seda kuidagi endale sobivalt ära proovinud kasutada. Võib vaielda, et ka näiteks Paul Pogba käitumine, kus ta eemaldas laualt Heinekeni õllepudeli, oli pigem instinktiivne, mitte turundustrikk. Ta on moslem ja seega ei joo alkoholi. Jook oli küll alkoholivaba, aga ilmselgelt seostub Heinekeni pudeli nägemisega kõigile eeskätt alkohol.
Ja siis on mitmed jalgpallurid, kelle käitumine ei mõju enam moraali lugemisena või tervislike eluviiside propageerimisega, vaid turundusena. Andri Jarmolenko keskendus pressikonverentsil juba pulli tegemisele, kui tõstis enda ette nii Coca-Cola kui ka Heinekeni pudelid.
Midagi sarnast proovis ansambel Kuldne Trio juba 80. aastate teises pooles, kui lauldi turuleti taga "Kurgid sulle, raha mulle! Sulle, mulle, mulle, sulle, sulle, mulle."
Turuleti taga kastid kurke täis
kurgimüüja laulab: Ostke kurke häid!
Kurgid sulle, raha mulle
sulle, mulle, mulle, sulle, sulle, mulle
Sama mulje jääb mõeldes neile jalgpalluritele, kes Ronaldo ja Pogba tuules purjetavad. See on rohkem tervislike eluviiside taustal iseenda promomine. Joogid sulle, raha mulle.
Juba ongi Forbes teada andnud, et UEFA on käskinud kõigil osalevatel koondistel sponsoreid austada. Vastasel juhul võib ees oodata rahatrahv. Ehk aga tasuks neil veel täpsemalt läbi mõelda, milliseid sponsoreid enda üritustele valida? Kas Coca-Cola ja suhkrujoogid käivad spordiüritustega kokku? Näiteks McDonald's oli EM-ide toetaja alates 1992. aastast, aga tänavu enam mitte.
Loe Soccernet.ee kokkuvõtteid Premium liiga hooajast 2024!
Soccernet.ee taskuhääling "Pikk ette (ja ise järele)" nii helis kui ka pildis!
Soccernet.ee pikemad intervjuud, reportaažid, persoonilood, arvamused ...
Nelja-aastase pausi järel naaseb naiste saali Meistriliiga, kõikidel soovijatel ei lubata osaleda
Soccernet.ee selle nädala otseülekanded:
Loe Soccernet.ee värskemaid eksklusiivlugusid:
Soccernet.ee heidab koostöös RefPaliga pilgu kohtunikemaailma. Mis on õige, mis on vale ja miks?