Ronaldo mõju Juventuse brändile: kas 100 miljonit 33-aastase jalgpalluri eest tasub ära? (2)

Ronaldo liitus suvel Juventusega 100 miljoni euro eest. Foto: Juventus.com

Suvel vahetas klubi tollal veel maailma parim jalgpallur Cristiano Ronaldo, liitudes Juventusega. Kuna tegemist oli maailma ühe suurima tehinguga, siis pani see paljud inimesed üle maailma kahtlema, kas Juventuse jaoks oli ikka tegu hea investeeringuga?

Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro, kaasaegse jalgpalli üks säravamaid isiksusi, on viiel korral võitnud Ballon d'Ori ning juhib kõigi UEFA klubisarjade suurimate väravaküttide edetabelit kokku 124 tabamusega.  Pärast üheksat aastat Real Madridis mängimist ühines Ronaldo suvel mõnevõrra ootamatult Juventusega.

Loomulikult pakkus üleminek rahvasuus ohtralt kõneainet ning seda põhjendatult. Võttes arvesse Ronaldo vanust ning summat, mille eest Juventus ta omandas, oldi ja ollakse siiani skeptilised, kas see oli ikkagi Juventuse jaoks väärt üleminek ning investeering?

Nende õnneks on Ronaldo juba tõestanud, et isegi 33-aastasena suurendab tema väljakul olemine endiselt võiduvõimalusi palliplatsil, mis tänapäeva jalgpallis tähendab potentsiaalselt suuremat tulu meedia, sponsorluse ja fännide kaasamisest. Sellise ikoonilise mängija klubisse toomine annab Juventusele ainulaadse võimaluse kasutada Ronaldo massiivset fännibaasi nii kommunikatsiooni- kui ka kommertseesmärkidel. 

REKLAAM

Juventuse ametlik väljaanne teatab, et Ronaldo omandamise kogumaksumus oli 117 miljonit eurot: 100 miljonit eurot üleminekutasu, millele lisandub FIFA solidaarsusmaksetena viis miljonit eurot ja veel 12 miljonit eurot agent Jorge Mendesile.

Portugali superstaar sõlmis nelja-aastase lepingu, mille kohaselt on Juventus kohustatatud Ronaldole maksma 30 miljoni euro suurust aastapalka, mis on ligikaudu 21 protsenti Juventuse kõigi töötajate palgakuludest. Võttes arvesse kõiki portugallasega seonduvaid kulusid, on tema omandamise aastane finantsmõju Juventuse rahakotile umbes 85 miljonit eurot ehk kokku 340 miljonit eurot nelja-aastase lepinguperioodi jooksul.

Et õigustada oma investeeringut, peab Juventus tegevustulusid eelseisvatel aastatel suurendama. On ebatõenäoline, et olulist majanduslikult positiivset mõju oodatakse juba käimasoleval, Ronaldo omandamise hooajal. Klubi juhtkonnal on õigust oodata, et järgmise kahe kuni kolme hooajaga aitaks Ronaldo kaasa klubi käibe suurenemisele, mis omakorda aitaks neil järele jõuda kaheksale Euroopa tippklubile, kes on majanduslikult eest ära pagenud. 

Finantsarvestuse edetabelis troonis möödunud aastal Manchester United, välja on toodud esikümme.

Juventuse piletihinnad 2018/19 Serie A hooajaks olid ligikaudu 30 protsenti kallimad kui mullu, aga hooajapileti ostjate koguarv jäi samaks ehk kõik 29 300 hooajapiletit läksid lõpuks kui soojad saiad. Tänavu sai Juventus nende müügist 34 miljonit eurot, mis on 10 miljonit rohkem kui eelmisel hooajal.

Serie A mängude üksikpiletite tulud suurenevad tõenäoliselt samuti 15-18 miljoni euroni (11 miljonilt eurolt 2017/18 hooajal), kui eeldada, et staadioni tribüünid on 95 protsendi ulatuses välja müüdud nagu need olid varasemal aastal. See tähendab seda, et Serie A mängupiletitelt saadud tulu oleks 2018/19 hooajal 14-18 miljonit eurot suurem kui hooaeg varem. Sellele lisandub loomulikult veel karika- ja Meistrite liiga mängudelt saadud tulu. 

Juventust peetakse küll Euroopa täielikuks tipuks, kuid vaadates nende möödunud aasta finantsaruannet, on kommertstulude vahe teiste suurklubidega üsna lõhestav. Kui võrrelda särgisponsoritelt saadud tulu 2017/18 hooajal, teenis Juventus 17 miljonit eurot oma särgisponsorilt Jeepilt ja 23 miljonit eurot Adidaselt, kokku seega 40 miljonit eurot. Võrdluseks said Manchester United, Barcelona ja Real Madrid aga vastavalt 156 miljonit, 140 miljonit ja 95 miljonit eurot.

Joonis: Valitud klubide kommerts- ja sponsorlustulu 17/18 hooajal.

Pole kahtlustki, et Ronaldo palkamine annab klubile uue ja senisest parema läbirääkimispositsiooni oma peasponsoritega. Seda kinnitab fakt, et jaanuari alguses pikendas Adidas lepingut Juventusega kaheksa aasta võrra, mille kohaselt teenitakse nüüd 23 miljoni asemel vähemalt 51 miljonit eurot aastas. See summa ei sisalda täiendavaid boonuseid särkide müügi ning sportlike tulemuste eest.

Samuti kinnitas Juventus, et Adidas premeeris neid 2018. aasta eest täiendavalt 15 miljoni euroga, põhjendades seda suurepärase partnerluse ning Juventuse kaubamärgi populaarsuse kasvuga aasta teises pooles - viimase võib suuresti kirjutada Ronaldo mõju arvele. Loomulikult on Ronaldo ka hea tõmbenumber uute, globaalsete ja tulusate koostöövõimaluste avanemiseks.

Adidasega jätkates - Juventuse kodulehe teatel müüsid nad esimese 24 tunniga alates Ronaldo saabumisest koguni 520 000 portugallase nimega särki. Ühe särgi hinnaks oli 105 eurot, mis tähendab, et juba esimese päevaga teenis ainuüksi Ronaldo nimi seljal 55 miljonit eurot.

"Cristiano Ronaldo efekt"

Lisaks otsesele majanduslikule mõjule avaldab Ronaldo kahtlemata tohutut mõju Juventuse brändile ja sotsiaalmeediale. Sotsiaalmeedia mitmekülgsus tänapäeva maailmas ei ole muutnud ainult inimeste suhtlus- ning väljendusviisi, vaid avardanud ettevõtete võimalusi klientide sihtimiseks. Jalgpalli kontekstis tähendab see fänkonna kasvatamist.

Kuigi klubi otsesed digitaaltegevustulud on endiselt üsna tühised, peetakse sotsiaalmeedia loomupärase väärtuse kasumlikkust klubide jaoks äärmiselt tähtsaks, et säilitada konkurentsivõimet ja fännibaasi juurde leida.

Itaalia liigas on Juventus ja Ronaldo olnud ülivõimsad, suurem test ootab ees Meistrite liigas. Foto: Ronaldo.com

Tasub mainida, et portugallasest superstaar on sotsiaalmeediakanalites kõige jälgitum inimene kogu maailmas. Kõikide sotsiaalmeedia kanalite peale kokku on tal 344 miljonit jälgijat. Selline ulatuslik jälgijaskond ei ole jäänud märkamatuks ka tema sponsoritele, kes maksavad Ronaldole 350 000 kuni 500 000 eurot ühe Instagrami postituse kohta.

Juventuse jaoks pole oluline mitte ainult jälgijate absoluutarv, vaid ka nende geograafiline levik, et mõista, millistel turgudel oma kaubamärki levitada. Eelkõige aitab Ronaldo sotsiaalmeedias laieneda Aasiasse, Lõuna- ja Kesk-Ameerikasse ning USA-sse, mis omakorda toob potentsiaalselt kaasa suuremaid tulusid klubile.

Juventuse ametlikud sotsiaalmeediakontod näitasid juba esimestel nädalatel "Cristiano Ronaldo efekti". 5.-17. juulini kasvasid Juventuse Twitteri ja Instagrami jälgijaskonnad vastavalt 15 ja 25 protsenti, praeguseks hetkeks on Instagrami jälgijaskonna kasv olnud koguni 115 protsenti.

Serie A taaselustamine

Lisaks eelnevalt esile toodud mõjudele, millest lõikab kasu peamiselt Juventus, avaldab Ronaldo üleminek head mõju ka Serie A-le ning Itaalia jalgpallile tervikuna. Viimasel kümnel aastal on Itaalia klubid teataval määral Inglismaa ja Hispaania jalgpalli varju jäänud, aga Ronaldo liitumine liigaga kasvatas jälgijaskonda, millest tulenevalt suurenes ka ringhäälingu käive. Ringiga toob see raha sisse Juventusele.

Riigisisest ringhäälingutulu mõjutavad hiljutised telelepingud Sky ja Performiga ning rahvusvahelisel tasandil UEFA-ga. Seitsmel järjestikusel aastal Serie A tiitli võitnud Juventus teenib riigisiseste teleõiguste eest ligikaudu 105-115 miljonit eurot aastas, millele lisandub rahvusvahelisel tasandil ehk UEFA teleõiguste eest saadud tulu. See varieerub 65 miljonist 138 miljoni euroni sõltuvalt sellest, kui hästi klubi esineb.

Esialgsete prognooside kohaselt peaks Ronaldosse investeerimine kahe-kolme aasta lõikes tootma Juventusele 195-220 miljonit eurot kasu. Teisisõnu võimaldab Ronaldo palkamine suurendada Juventuse tulusid järgnevatel aastatel pea kõigil rinnetel, mis omakorda tähendab eeldatavasti suuremat kasumlikkust ja kasvatab lõppkokkuvõttes ka ettevõtte väärtust.

Kommentaarid

REGISTREERITUD (0)
ANONÜÜMNE (2)

Registreeritud kasutajate kommentaare ei ole.

POOLFINALISTID SELGED
Luup peale | Rogic mängis Paide vastu ruletti ja võitis
NOORTEKOONDISE SUUR VÕIT
NAISTE BALTI LIIGA
VAATA JÄRELE: Flora kustutas Balti liigas Pärnu lootused esimese poolajaga
TOIMETAJA VALIK
RISTNURK
REKLAAM
VIIMASED PILDIGALERIID
Koht
Võistkond
M
V
V
K
VV
P
1.
Tallinna FC Flora
7
7
0
0
22:1
21
2.
Tallinna FCI Levadia
7
7
0
0
25:5
21
3.
Paide Linnameeskond
7
4
1
2
8:3
13
4.
Nõmme Kalju FC
7
3
2
2
12:9
11
5.
JK Narva Trans
7
2
3
2
7:4
9
6.
FC Kuressaare
7
2
1
4
4:9
7
7.
Maardu Linnameeskond
7
1
2
4
3:23
5
8.
Tartu JK Tammeka
7
1
1
5
9:15
4
9.
Viljandi JK Tulevik
7
1
1
5
7:16
4
10.
JK Tallinna Kalev
7
1
1
5
5:17
4
SILM PEALE!

Vaata siit saate "Silm peale!" viimast osa!

SOCCERNETI FOORUM - FÄNNIDE KOHTUMISPAIK!

Räägi kaasa aktuaalsetel jalgpalliteemadel või muudel huvipakkuvatel teemadel! Külasta Soccernet.ee foorumit!

PREMIUM LIIGA TABEL
Tallinna FC Flora
21
Tallinna FCI Levadia
21
Paide Linnameeskond
13
Nõmme Kalju FC
11
JK Narva Trans
9
FC Kuressaare
7
Maardu Linnameeskond
5
Tartu JK Tammeka
4
Viljandi JK Tulevik
4
JK Tallinna Kalev
4
MENÜÜ
 
KESKKONNAD
FACEBOOK